מה מותר לזרוק לפיר אשפה

מה מותר לזרוק לפיר אשפה

אם גם אתם מעוניינים להתקין שוט אשפה בבניין שלכם, בוודאי תהיו מעוניינים לדעת מה מותר לזרוק לפיר אשפה, על מנת לבדוק האם שוט אשפה מתאים לצרכים שלכם, מומלץ לוודא מראש מה מתאים לשים בשוט האשפה, ומה לא יכול להיכנס בשוט האשפה באופן רגיל.

אז מה מותר לזרוק לפיר אשפה? גלו במדריך שלפניכם

שעות מענה טלפוני:

ימי א’-ה’ בין השעות 9:00-20:00

 

מה מותר לזרוק לפיר אשפה
מה מותר לזרוק לפיר אשפה
מה מותר לזרוק לפיר אשפה

מהו בכלל פיר אשפה?

עוד לפני שנעסוק בעניין מה מותר לזרוק לפיר אשפה, כדאי שנבין בכלל, מהו פיר אשפה ולמה הוא מיועד? פיר אשפה, או כפי שהוא מכונה פעמים רבות שוט אשפה, מיועד להתקנה בבניינים השונים מרובי הדיירים, או לחילופין במבנים תעשייתיים, כמו: בתי חולים ומפעלים. פיר האשפה חוסך את הצורך להוביל את האשפה מבית הדייר עד לחדר האשפה, והוא מאפשר השלכה של האשפה מבעד לחלון שמותקן בכל קומה וקומה ומכל על מלאכת פינוי האשפה.

אז מה מותר לזרוק לפיר אשפה?

כדי לדעת מה מותר לזרוק לפיר אשפה, יש להבין כיצד הוא פועל, וכך להבין את הרציונל שעומד מאחורי ההתיר והאיסור לזריקות של החפצים השונים לשוט האשפה. למעשה, פיר האשפה הוא מעין צינור שעשוי בדרך כלל מנירוסטה ומחומרים סופגים, כאשר תחתית השוט מובילה לעבר תא האשפה שקולט לתוכו את כל הזבל שנשלח אליו מעבר הקומות השונות. 

תכנון של שוט אשפה

על מנת שהאשפה תעבור בצורה נכונה ולא תתקע ברחבי הצינור בדרך מהקומה בה נזרק האשפה לעבר התא, על שוט האשפה להיות מתכונן בזוויות המתאימות אשר תאפשרנה לזבל הנזרק לעבור בצורה חלקה וללא עכבות. גם הקוטר של צינור הנירוסטה שמרכיב את שוט האשפה הוא כמובן מוגבל למדי, דבר משפיע על כל המבנה המערכתי של פיר האשפה ועל כל מה שמותר לזרוק לפיר האשפה.

דברים נוספים שיש לקחת בחשבון בזריקת אשפה בפיר

כשמדברים על מה מותר לזרוק לפיר אשפה, יש לקחת בחשבון נתונים נוספים אשר מרכיבים את פיר האשפה. חשוב להבין שבכל קומה וכן בתא האשפה ימוקמו מערכות בטיחות חסינות אש, על מנת למנוע התפשטות של שריפה. וכיוון שחומרי אשפה וזבל מעלים את הסיכון לבעירה הולכת וגוברת, החסמים העמידים לאש הם קריטיים לצורך הגנה, ביטחון ושמירה על חיי ורכוש הדרים בבניין ובסביבתו.

איך תדעו מה מותר לזרוק לפיר אשפה?

למעשה, רוב החפצים ואשפה שלכם יכולים להיזרק בתוך שקית זבל כמובן, מבעד לפיר האשפה. כדי שהשלכת האשפה תתבצע בצורה בטיחותית וכזו שלא גורמת לריחות לא נעימים, יש להכניס את כל החפצים הדרושים זריקה לתוך שקית ניילון או אשפתון, כאשר לאחר סיום ההכנסה יש לקשור את השקית או האשפתון, ורק אז להשליך אותם מבעד לפיר האשפה.

מה מותר לזרוק לפיר אשפה
מה מותר לזרוק לפיר אשפה
מה מותר לזרוק לפיר אשפה
מה מותר לזרוק לפיר אשפה
מה מותר לזרוק לפיר אשפה
מה מותר לזרוק לפיר אשפה

האם יש דברים שלא ניתן לזרוק דרך פיר האשפה?

כאשר מתייחסים למה מותר לזרוק לפיר אשפה, כמובן חייבים להתייחס גם לסוגי האשפה, הזבל והחפצים אותם אין להשליך מבעד לפיר האשפה. קרטונים אינם מומלצים להשלכה מבעד לפיר האשפה, כיוון שהם עלולים לגרום לסתימה ולמנוע מכלל הדיירים בכל הקומות לזרוק את האשפה שלהם בשוט האשפה. בנוסף, מומלץ שלא לבצע דחיסת אשפה בכמות גבוהה מידי, וכן להימנע מזריקה של שקיות אשפה רבות מידי בבת אחת.

למה חשוב לדעת מה מותר לזרוק לפיר אשפה?

על המשתמשים בפיר האשפה להבין, כי הידיעה מה מותר לזרוק לפיר אשפה, היא אינה מותרות אלא אבן בסיס ויסוד לשימוש נכון בפיר האשפה. אי הקפדה על ההוראות וזריקה של דברים אשר עלולים לפגוע בתקינות פיר האשפה, מסוגלים לגרום לשוט האשפה נזק משמעותי שדורש תיקון בגובה אלפי שקלים. בנוסף, פעמים רבות זריקה לא נכונה של חפצים אסורים, עלולה לגרום לשוט האשפה נזר בלתי הפיך שאינו ניתן לתיקון. ולכן, יש להקפיד על משנה זהירות בעת שאתם משתמשים בפיר האשפה, תוך הקפדה על זריקה של חפצים המותרים בזריקה בלבד.

לסיכום

שוט האשפה יכול להקל את חיי הדיירים בבניין ולהפוך אותם להרבה יותר נוחים, נעימים ובריאים. כיוון ששוט האשפה חייב לעמוד בזווית שתאפשר לו זריקה מכלל הקומות, כאשר גם קוטר צינור הנירוסטה הסופג שמרכיב את פיר האשפה הוא מוגבל, יש להקפיד לזרוק בתוכו רק מה שמותר לזרוק לפיר אשפה.

שוט-אשפה-תכנון

פיר-אשפה-בבניין

שוט-אשפה-מסריח

בניית-שוט-אשפה-התקנה-שוט-אשפה

ביטול-שוט-אשפה

ריח-רע-בבניין-מפיר-אשפה

שיחה עם נציג

×

שיחת ווטסאפ