שוט אשפה תכנון

שוט אשפה תכנון

שוט אשפה תכנון נועד על מנת לאפשר לאנשים הדרים בבניין או במבנה מרובה דיירים, לטפל במהירות וביעילות באשפה שלהם, על ידי העברה מהירה וקומפקטית שלו באמצעות שוט אשפה שממוקם במיקום האסטרטגי הנכון מבחינת הנוחות המרבית להשלכת אשפה.

כדי לתכנן בצורה נכונה ויעילה את שוט האשפה, יש להתייחס למכלול נתונים בשטח, על מנת לאפשר את התוצר היעיל, הפרקטי והנוח לשימוש

שעות מענה טלפוני:

ימי א’-ה’ בין השעות 9:00-20:00

 

שוט אשפה תכנון

מה המטרה של שוט אשפה?

שוט אשפה תכנון, נועד על מנת לאפשר אלמנטים מרכזיים של נוחות, פרקטיות ובריאות. בעזרת שוט האשפה, יכולים הדיירים לבצע פינוי מהיר של האשפה, בצורה פרקטית, קלה וללא המורכבות הנדרשת בבניינים בהם לא הותקן שוט אשפה. בנוסף, שוט האשפה מאפשר שמירה יתרה על בריאות הדיירים בבניין אשר אינם סובלים מתופעות הלוואי של אשפה שאינה מטופלת ביעילות.

למה שוט אשפה נדרש לתכנון

שוט אשפה תכנון הוא בלתי נמנע, לצורך הקמה בטיחותי ופרקטית של שוט האשפה. התפקיד של תכנון השוט, נועד ראשית על מנת ליצור מצע בטיחות אופטימלי, שימנע נזקים עתידיים בגוף וברכוש ויאפשר שימוש בטוח בשוט האשפה. חשוב להבין שעל שוט אשפה לעמוד בדרישות בטיחות מחמירות, על מנת למנוע נזקים ארוכי טווח. ולכן, נדרשים מגוון אישורים לצורך הקמת שוט אשפה תקין ובטיחותי שמאושר על ידי שלל הגורמים הרלוונטיים.

שוט אשפה תכנון – הגנה במקרה שריפה

אחד האלמנטים שנבחנים בשוט אשפה תכנון, הוא אלמנט הבטיחות במקרה בו חלילה פורצת שריפה בבניין בו מותקן שוט האשפה או בקרבתו. כידוע, אשפה וזבל מהווים חומר בערה מצוין עבור האש, מה שיכול להגביר חלילה בצורה משמעותית את השריפה הפורצת ולגרום לה להיות גדולה יותר מידי. בדיוק לכן, שוט אשפה נבדק גם בהיבט של תכנון אש ועליו להיות מוקם בהתאם לדרישות של כיבוי אש ואגף הכבאות המקומית.

שוט אשפה תכנון מבחינת אקוסטיקה

הייתם מעוניינים לשמוע ולשים לב בכל פעם בה אחד מן השכנים משליך את האשפה שלו דרך שוט האשפה? כנראה שלא. ועוד יותר, האם הייתם מעוניינים שבכל פעם בה אתם משליכים את האשפה שלכם דרך השוט השכנים יישמעו ויידעו על כך? בוודאי שלא. בדיוק לכן, שוט אשפה תכנון כולל גם השקעה מערכתית בתחום האקוסטיקה, אשר נועד על מנת לבודד את קירות שוט האשפה על ידי חומרים מתאימים, שימנעו מרעש השלכת הזבל לעבור מבעד לקירות השוט.

שוט אשפה תכנון מבחינת ריחות

שוט אשפה שאינו בנוי נכון, עלול להחריב את הבניין חלילה מבחינה ריחנית, כיוון שהריח שיעלה מן האשפה יחדור אל השוט, ומשם לכל רחבי הבניין – בעזרת הפתחים שמותקנים בכל קומה וקומה. כדי למנוע מן הריח הרע להתפשט בכל רחבי הבניין, יש להקפיד על אלמנטים מתאימים בבניית השוט, כמו גם בידוד שתואם להגנה מקסימלית מריח, כיוון שרק כך ניתן יהיה לאפשר את השימוש השוטף בשוט האשפה, ללא חדירת ריחות צא נעימים של אשפה וזבל.

שוט אשפה תכנון
שוט אשפה תכנון
שוט אשפה תכנון
אשפה תכנון 2

שוט אשפה תכנון מבחינה בריאותית

לא בטוח שידעתם, אבל שוט אשפה שאינו מתוכנן כמו שצריך, הוא לא רק מסורבל לשימוש, אלא עלול להוות אקט המסוכן לבריאות. שוט אשפה שאינו בנוי בצורה נכונה ועל פי התקנים, עלול להוות מפגע תברואתי שמהווה מקום לחיידקים שונים, חרקים, אבק, טחב ואפילו עכברים ומיני בעלי חיים. כאשר בנוסף הוא עלול להוות צינור שמעביר מחלות שונות בעקבות אי ההיגיינה. וזו סיבה משמעותית נוספת לכך שיש להיעזר בתכנון שוט אשפה טרם הבנייה שלו.

שוט אשפה תכנון מבחינה בירוקרטית

שוט אשפה תכנון דורש עימו לא רק אמצעים פיזיים מובנים או אמצעים בטיחותיים, אלא גם בירוקרטיה בלתי נגמרת מול הגופים השונים, כמו: העיריות, כבאות האש, מכוני התקנים ועוד. כחלק ממערך  התכנון של שוט האשפה, יינתן סיוע בכל המערך הבירוקרטי, כולל מענה לגופים השונים אשר ידרשו אישורים, תקנים והסכמים.

לסיכום

שוט אשפה יכול להקל על חייהם של הדרים בבניין או מבנה מרובה דיירים, אך על מנת שהוא יהיה בנוי בצורה הנכונה, יש להקפיד על כך שהוא יהיה מתוכנן על ידי איש מקצוע מוסמך, שיאפשר עמידה בכל תקני הבטיחות, כמו גם הגופים השונים, כמו: מכבי האש, העירייה, מכון התקנים ועוד.

בניית-שוט-אשפה-התקנה-שוט-אשפה

מה-מותר-לזרוק-לפיר-אשפה

פיר-אשפה-בבניין

ביטול-שוט-אשפה

שוט-אשפה-מסריח

ריח-רע-בבניין-מפיר-אשפה

שיחה עם נציג

×

שיחת ווטסאפ