פיר אשפה בבניין

פיר אשפה בבניין

מוסדות ומפעלים רבים, כמו גם בניינים בהם יש דיירים – מצאו את פיר האשפה בבניין כדרך האולטימטיבית להתמודד עם בעיית האשפה מציקה. מה גם, שעל פי החוק – כל בניין מעל 14 קומות נדרש להקים שוט אשפה על מנת לנהל בצורה מיטבית את כל מערך האשפה. אז איך מצליחים להוביל גם את הבניין שלכם לעבר ההצלחה שבניהול שוט האשפה?

התשובה במדריך המקיף שלפניכם.

שעות מענה טלפוני:

ימי א’-ה’ בין השעות 9:00-20:00

 

פיר אשפה בבניין
פיר אשפה בבניין
פיר אשפה בבניין

מה זה פיר אשפה בבניין?

פיר אשפה שמותקן בבניין, הוא כמעין מצנח אשר מעביר את האשפה מן הקומות השונות לעבר חלל שקולט את האשפה. החלל מתפנה כמובן אחת לתקופה, וכך לא נצברת בו אשפה רבה מידי, מה שמאפשר השלכה שוטפת של אשפה מאת הקומות השונות. שוט אשפה יותקן בדרך כלל במוסדות תעשייה כמו בתי חולים או מפעלים, ובבנייני מגורים בהם קיימים דיירים רבים או מספר גבוה של קומות.

מבנה וחומר של פיר אשפה בבניין

החומר ממנו עשוי שוט האשפה שנקרא גם פיר אשפה בבניין, הוא בדרך כלל נירוסטה, והוא מורכב בצורה של צינור אשר עובר בין הקומות ומאפשר השלכה של אשפה מכל קומה לעבר החלל המיועד לכך. על מנת שהאשפה תעבור בצורה תקינה בכל רחבי שוט האשפה, יש להקפיד על זווית שמותאמת למבנה הבניין והיחס שלו לחלל הקולט את האשפה, על מנת למנוע תקיעות של האשפה ברחבי השוט.

איך מקפידים על הניקיון של פיר אשפה בבניין?

על מנת לאפשר ריח טוב ולמנוע ריחות מזיקים ולא נעימים משוט האשפה, יש להקפיד על ניקיון תקופתי בעזרת החומרים המתאימים. בנוסף לניקיון, יתבצע גם חיטוי תקופתי בשוט האשפה שיאפשר מניעה של חיידקים כמו גם נזקים תברואתיים שונים ואף אבק וטחב שיכולים להצטבר ללא ניקוי וחיטוי מתאים.

איך מאווררים פיר אשפה בבניין?

על פי תווי התקן של פיר אשפה בבניין, יש להקפיד על אוורור של חדר האשפה אשר קולט לתוכו את הזבל שמושלך מן השוט. האוורור יכול להתבצע בעזרת חלונות הפונים למקומות שאינם נמצאים במרכזים אנושיים, וכן על ידי מגוון רחב של פתרונות אוורור ייעודיים, כמו: מפוחים. וכך, יאוורר חדר האשפה, וכתוצאה מכך גם השוט המגיע אליה.

היתרונות שטמונים בפיר אשפה בבניין

פיר אשפה בבניין מאפשר נוחות מקסימלית לדיירי הבניין. תארו לעצמכם, במקום להוריד את שקית הזבל במעלית ולהיגרר איתה עד לביתן האשפה, מה שנדרש מן הדייר זה רק לפתוח את חלון השוט, לשלוח את ערמת הזבל ולחזור אל הבית. האין זה קל ומפתיע? אך בנוסף לעניין הנוחות, קיימים גם ענייני הנוחות והבריאות. כאשר לא מותקן שוט אשפה בבניין, כל שקית זבל עורכת מסע ארוך במעלית ובלובי הבניין, מה שעלול לגרום  ללכלוך ובלגן בלתי נשלטים, ואפילו להעברת מחלות חלילה או חיידקים.

פיר אשפה בבניין
פיר אשפה בבניין
פיר אשפה בבניין
פיר אשפה בבניין

תחזוקה נכונה של פיר אשפה בבניין

שוט אשפה נועד להחזיק לטווח הארוך למשך זמן רב, אך לשם כך יש לדאוג לתחזוקה הנכונה שלו, על מנת שהוא לא ייהרס, או יותר גרוע – יפגע חלילה בבריאות. התחזוקה של שוט האשפה כוללת ניקיון תקופתי, כאשר באופן יום יומי יש לבדוק האם השוט אינו נסתם או אינו עומד חלילה להיסתם, על מנת למנוע נזקים שקשה לטפל בהם.

פיר אשפה בבניין – הגנה מפני שריפה

כיוון שחומרי אשפה וזבל משמשים עבור בעירה של אש, קיימת חשיבות רבה בהגנה על החלל שקולט את האשפה מפני אש. במיוחד יש להקפיד על כך, כיוון שהשוט המותקן יכול להעביר את האש במהירות, במקרה בו פורצת חלילה שריפה בבניין או בסמוך לו. ולכן, על בניית השוט להיעשות בהתאם להוראות כבאות האש, כאשר בדרך כלל יותקן חסם אש לצד החלל שקולט את האשפה, על מנת למנוע התפשטות של האש לעברו במקרה של שריפה ובכך להגן על חיי אדם ורכוש.

לסיכום

פיר אשפה בבניין, עושה את החיים של הדיירים בבניין הרבה יותר קלים, אבל יותר מכך – גם נעימים. שוט האשפה פותר את בעיית הלכלוך בבניין, כמו גם את בעיית הריחות הנובעים משקיות הזבל ומחדר האשפה. בנוסף לכך, שוט האשפה חוסך לדיירי הבניין הליכה הולכת וחוזרת לעבר חדר האשפה, והוא מאפשר להם להיפטר משקיות האשפה שלהם בצורה פונקציונאלית במיוחד.

בניית-שוט-אשפה-התקנה-שוט-אשפה

מה-מותר-לזרוק-לפיר-אשפה

שירותים

שוט-אשפה-מסריח

ביטול-שוט-אשפה

ריח-רע-בבניין-מפיר-אשפה

שיחה עם נציג

×

שיחת ווטסאפ