החלפת מנוע לשוט אשפה

החלפת מנוע לשוט אשפה

מי לא מכיר את שוט האשפה, אשר מסייע לדיירים בבניינים רבי קומות להסתדר עם סוגיית האשפה, ולהצליח לרוקן את האשפה בתדירות גבוהה, מבלי לעבור מסע ייסורים ברחבי הבניין או למלא אותו בריח לא נעים? אין ספק ששוט האשפה הוא דרך איכותית לשדרוג איכות החיים. אך מה קורה במקרה בו שוט האשפה נדרשת לתיקונים או להחלפת מנוע לשוט אשפה?

שעות מענה טלפוני:

ימי א’-ה’ בין השעות 9:00-20:00

 

החלפת מנוע לשוט אשפה

תחזוקה שוטפת של שוט האשפה

עוד לפני החלפת מנוע לשוט אשפה, יש להבין כי שוט האשפה דורש עימו תחזוקה שוטפת שאמורה להתבצע אחת לתקופה, ולמנוע בעיות עוד טרם היווצרותן. בעזרת התחזוקה השוטפת, השלכת האשפה בשוט האשפה תתבצע בצורה חלקה וזורמת, ללא שקיות אשפה שנתקעות לפני זווית ההחלקה והדוחסן. בנוסף, התחזוקה השוטפת תבטיח ניקיון תקין של שוט האשפה, וכך היא תמנע ריחות בלתי נעימים שעלולים לאפיין שוט אשפה שאינו עובר ניקוי תקופתי.

תפקיד נוסף לתחזוקה השוטפת של האשפה

לתחזוקה השוטפת של שוט האשפה, ישנו תקפיד נוסף. והוא – לאתר בעיות או ליקויים בשוט האשפה, אשר עלולים לפוגע בתפקוד התיקן של שוט האשפה, ואפיל להוות חלילה סכנת חיים. בין המרכיבים של שוט האשפה, שייבדקו במהלך התחזוקה התקופתית, ייכללו: יסודות שוט האשפה, דלתות זריקת האשפה, מפוח, מערכת הניקיון, מערכת האוורור ומערכת הפיקוד. במקרה הצורך תתבצע החלפת מנוע לשוט אשפה או תיקון והחלפה של החלק הרלוונטי בו נמצא הליקוי במהלך הבדיקה התקופתית.

התפקיד של המנוע בשוט האשפה

למעשה, המנוע בשוט האשפה, הוא זה שמפעיל את הדוחסן שאחראי על טחינת האשפה. כך שלא פלא שלפעילותו התקינה יש השלכה מעשית על כל התפקוד התקין של שוט האשפה. ולכן, במקרה בו מתגלה תקלה במנוע, יש לבצע במהירות החלפת מנוע לשוט אשפה, או לחילופין תיקון איכותי שיחזיר את המנוע לעבודתו התקינה.

מי מטפל בהחלפת מנוע לשוט אשפה?

כדי להבטיח שהחלפת מנוע לשוט אשפה תתבצע בצורה בטיחותית ויעלה, על פי דרישות החוק, את ההחלפה יבצע אך ורק חשמלאי מוסמך, אשר עומד בדרישות החוק וההסמכה והוא בעל התקנים הרלוונטיים. ככל ש החלפת מנוע לשוט אשפה תתבצע בצורה מקצועית יותר על ידי בעל מקצוע מומחה בתחומו, כך גם עולה הסיכוי כי המנוע יחזיק מעמד לטווח הארוך, עם מינימום תקלות או בעיות נלוות.

בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה
שוט אשפה התקנת שוט אשפה 6
בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה
בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה
בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה
החלפת מנוע לשוט אשפה

החלפת מנוע לשוט אשפה בצורה בטיחותית ויעילה

כדי להבטיח שהמנוע יפעל כמו שצריך, יש לוודא שהוא תואם לצריכת החשמל ותשתיות החשמל שמותקנות בבניין, וכן שיש לו את היכולת ואספקת החשמל הנדרשת, על מנת לבצע בצורה יעילה ואפקטיבית את פעילותו, ולאפשר את פעילות הדוחסן בצורה בטוחה ומהירה. בכל מקרה של החלפת מנוע לשוט אשפה, ייבחן מחדש סוג המנוע הנדרש להתקנה, בהתאם לנתונים הקיימים בשטח ולשוט האשפה הנוכחי.

האם שוט אשפה יכול לפעול ללא מנוע?

חשוב להבין, ששוט האשפה אינו יכול לפעול לחלוטין בעת בו המנוע אינו עובד. ולכן, במקרה כזה יש לדאוג להחלפת מהירה של המנוע. למעשה, מנוע תקול גורם לשקיות הזבל להישאר בתחתית שוט האשפה, מבלי שהם יעברו את שלב הדוחסן, מה שגורם לתקיעות השקיות, ולתקיעות מתמשכת ואפילו סתימה – במקרה בו מושלכות שקיות אשפה נוספות. אי טיפול מהיר בהחלפת מנוע לשוט אשפה תקול, עלול לגרום חלילה לנזק בלתי הפיך לשוט האשפה. ולכן, יש לטפל בהקדם בכל תקלה המתעוררת בשוט האשפה בצורה מהירה, כדי למנוע בעיות מורכבות עד בלתי ניתנות לפתרון.

איך אפשר לשמור על תקינות המנוע?

ככלל, ככל ששוט האשפה יהיה מתוחזק יותר, כך גם עולה הסיכוי כי הוא יכלול בתוכו כמה שפחות תקלות הדורשות תיקון או החלפה של מרכיבים. ולכן, יש להקפיד על ניקוי תקופתי על ידי מערכת הניקיון שמוטמעת בשוט האשפה. וכן, יש להקפיד על זריקה נכון של שקיות האשפה מאת דלת ההשלכה המותקנת בכל קומה ברחבי הבניין ומובילה את האשפה לעבר השוט.

בנוסף, אחת לתקופה יש לבצע בדיקה על ידי אנשי מקצוע, אשר יעניקו ניקיון יסודי לשוט האשפה, יבדקו את תקינות כל החלקים שמרכיבים את שוט האשפה, ובמקרה הצורך אף יאתרו ליקויים קיימים ויתקנו אותם. כך ניתן יהיה לשמור על תקינות המנוע ושוט האשפה לאורך זמן.

סגירת-שוט-אשפה

בדיקת-טכנאי-של-שוט-אשפה

חלקים-לשוט-אשפה

יצור-שוט-אשפה

מפוח-לשוט-אשפה

מנוע לשוט אשפה 3
החלפת מנוע לשוט אשפה

שיחה עם נציג

×

שיחת ווטסאפ