יצור שוט אשפה

יצור שוט אשפה או פיר אשפה

גם אתם מתגוררים בבניין רב קומות? אם כן, ייתכן כי לא פעם עלה הצורך בהתקנה ויצור שוט אשפה או פיר אשפה בבניין, על מנת לחסוך את כל המסע המייגע של שקית האשפה מן הדירות בקומות העליונות או הבינוניות, ולהחליף אותם באלטרנטיבה קלה ופשוטה של השלכת שקיות האשפה בשוט האשפה, בפתח הקבוע בכל קומה.

שעות מענה טלפוני:

ימי א’-ה’ בין השעות 9:00-20:00

 

תחזוקת שוט אשפה בשותף

למה בכלל להתקין שוט אשפה בבניין?

ישנם סיבות מגוונות, שבגללן צף הצורך בהתקנה של פיר אשפה בבניין. בדרך כלל הצורך יעלה בבניינים מרובי דיירים, או כאלה שמתנשאים למספר קומות גבוה, כיוון שבהם, אופן השלכת האשפה מהבית לחדר האשפה, הופך למסובך למדי. בדרך כלל כמו בכל חוק מרפי – השקית נקרעת, האשפה זולגת החוצה והבניין כולו מקבל ניחוח ריחני ולא נעים בכלל. בעזרת יצור שוט אשפה או פיר אשפה, ניתן לחסוך את הטרחה הטמונה בגרירת שקית האשפה לחדר האשפה, וכן את המפגעים הנלווים לכך – ובצורה קלה ויעילה להשליך את שקית האשפה מהחור הייעודי שמותקן ברחבי כל קומה בבניין.

רגע לפני יצור שוט אשפה או פיר אשפה

טרם התקנה של שוט אשפה, יש לבצע בדיקה מערכתית בבניין, כדי לבדוק האם בכלל קיימת האופציה, של יצור שוט אשפה או פיר אשפה ברחבי הבניין. רק במקרה בו נמצאו התשתיות המתאימות, ניתן יהיה להקים את השוט, מבלי שהדבר יפגע בבניין עצמו או יהווה חלילה מפגע תברואתי לדיירים המתגוררים בסמוך לבניין.

מה יש להקפיד בעת ההתקנה של שוט האשפה?

בעת יצור שוט אשפה או פיר אשפה, יש להקפיד על מספר אלמנטים, על מנת להבטיח שההתקנה תתבצע כמו שצריך, ותאפשר שימוש ארוך טווח בשוט האשפה, ללא תקלות או חסמים. ראשית, יש לייעד לשוט האשפה שטח מתאים שיוכל לשמש את דיירי הבניין לטווח הרחוק. שנית, יש לדאוג לכל אישורי הבטיחות המקדימים, על מנת לוודא שההתקנה של שוט האשפה תתבצע בצורה בטיחותית. שלישית, יש להקפיד על התקנה איכותית על ידי חברה מורשית, כיוון שרק כך השלכת האשפה תתבצע בצורה חלקה, לאורך זמן ועם מינימום תקלות.

על אילו כללי בטיחות יש להקפיד בעת התקנת שוט האשפה?

על מנת לאפשר יצור שוט אשפה או פיר אשפה בטיחותי, יש לעמוד בקשר מול כל גורמי החוק ברשות המקומית, שיוודאו מצידם – את בטיחות הקמת השוט. חובה לתאם מול כיבוי האש המקומי את בטיחות ההתקנה של שוט האשפה, וכן לתאם עם גורמי הרשות המקומית שיבדקו את היתכנות הקמת שוט האשפה בהתאם לתוכניות הבניה והתשתיות הסביבתיות

הגוף המרכזי של שוט האשפה

בעת יצור שוט אשפה או פיר אשפה, יותקן צינור אנכי שיותקן לאורך כל קומות הבניין, ויהיה מצד אחד רחב דיו על מנת לקלוט את כל מטחי האשפה, אך מצד שני לא גדול מידי, על מנת לא לתפוס שטח חיוני. בתחתית הצינור תהיה זווית שתתוכנן באופן אישי, על מנת להבטיח שהאשפה תיכנס אל הדוחסן המורכב בתחתית, בצורה חלקה וללא תקיעות שנובעת מזווית שמונעת זרימה של האשפה לעבר הדוחסן.

בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה
שוט אשפה התקנת שוט אשפה 6
בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה
בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה
בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה
בניית שוט אשפה התקנה שוט אשפה

התקנת פתח זריקה בכל קומה

חלק מהשלבים של יצור שוט אשפה או פיר אשפה, מתמקד בהנגשה של שוט האשפה לכל קומה וקומה. ולשם כך, יותקן פתח השלכה ייעודי בכל קומה דרכו ניתן יהיה להתקין את האשפה בקלות וביעילות. על מה יש להקפיד במיוחד בעת התקנת פתח ההשלכה? על בטיחות כמובן. הבטיחות צריכה להבטיח הגנה מפני נפילות חלילה של ילדים בשוט האשפה, וכן על אטימות מוחלטת בעת בה חלילה פורצת שריפה בבניין, על מנת למנוע את ליבוי האש על ידי האשפה שמהווה חומר בעירה עוצמתי.

תשתית ניקיון בעת יצור שוט אשפה או פיר אשפה

על מנת להבטיח ששוט האשפה יחזיק מעמד לטווח ארוך, כבר בעת היצור שוט אשפה או פיר אשפה, יש להקפיד על כך ששוט האשפה יכלול בתוכו תשתית מתקדמת ונוחה לניקיון עוצמתי, כך השוט יוכל לעבור ניקיון יסודי אחת לתקופה, וכך תימנע תקיעות של אשפה ברחבי השוט וריח רע העלול חלילה לנדוף ממנו בעקבות חוסר ניקיון ותחזוקה.

לסיכום

יצור שוט אשפה או פיר אשפה באופן נכון, מבטיח שימוש שוטף איכותי ויעיל בשוט האשפה.

סגירת-שוט-אשפה

בדיקת-טכנאי-של-שוט-אשפה

חלקים-לשוט-אשפה

החלפת מנוע לשוט אשפה

מפוח-לשוט-אשפה

יצור שוט אשפה
יצור שוט אשפה
יצור שוט אשפה

שיחה עם נציג

×

שיחת ווטסאפ